Maggi Kari sedap dimakan bersama Kimchi Maggi Kari sedap dimakan bersama Kimchi - Siti Suziana Dot Com

Maggi Kari sedap dimakan bersama Kimchi

Maggi Kari sedap dimakan bersama Kimchi




Cuaca sekarang tak menentu bila tiba musim tegkujuh atau pun monsun.. Aku balik keje terasa pula perut lapar.. Tekak nak makan makanan panas & berkuah mcm sup.. 


Kebetulan ari tu ada belanja barang dapur husband aku ada la beli Maggi Kari.. So aku pun terus la capai periuk jerang air untuk masak maggi kari..heheπŸ€­πŸ€—


Kali nie aku masak maggi kari kimchi.. Tunggu air mendidih aku masukkan mee maggi dlu.. Kita kasi buang semua kanji² yang ada.. Baru la maggi kita tak berkanji.. Aku memang selalu masak mee asing sebab dh terbiasa..πŸ€­πŸ€­πŸ˜…πŸ˜…

Selepas mee dah masak bilas dengan air bersih & toskan.. Kemudian masak air dlm periuk sehingga mendidih baru masukkan perencah, bawang, sayur & telur..

Last sekali baru masukkan mee maggi yang di toskan tadi.. Biarkan seketika baru tutup api dan ceduk masukkan kedalam mangkuk..

Sebelum makan aku letakkan kimchi yang aku beli didalam mangkuk.. Aku tak masukkan kimchi dalam periuk sebab nanti masam pada kimchi hilang..haha



Kimchi nie aku beli dengan sis nie..berminat boleh la cari kat FB utk uollss yg tinggal dia kawasan pasir gudang..πŸ˜ŠπŸ€—πŸ˜

Post a Comment

2 Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.