Ticker

6/recent/ticker-posts

Moisturizer Terbaik Untuk Kulit Berminyak - Pilihlah Jenis Water Based

Moisturizer Terbaik Untuk Kulit Berminyak - Pilihlah Jenis Water Based||As'salam semua..Hari nie suzie terpanggil nak kongsikan dengan korang hasil suzie review satu produk skincare dari korea.. Produk ini ialah moisturizer dari Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream..Ia original dari Korea. Korang semua mesti tahu kan yang produk skincare korea memang ramai yang guna sekarang..Suzie suka sangat tengok kulit orang korea putih mulus & cantik jer..HeHe


Bila sebut jer Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream nie kita dah tahu dah yang ia nya sejenis pelembab muka yang super moist yang boleh melembapkan kulit kita..


KENALI AQUA WHITENING CREAM & KELEBIHANNYA

🌸Aqua whitening cream ini merupakan pelembap muka yang bersifat waterbased. Bila suzie sapu dengan perlahan di permukaan muka akan muncul water drop selepas beberapa urutan, titisan air akan terbentuk serta-merta pada kulit kita dan dalam beberapa saat, pelembap muka diserap sepenuhnya ke dalam kulit.

🌸Pelembap muka terbaik ini dapat membaiki kulit sunburn yang terkena matahari & merawat kemerahan kulit  dengan baik. Ia membuatkan kulit menjadi super lembap dengan mendalam dengan titisan air tadi. Ia juga boleh mengawal minyak & sebum berlebihan pada kulit (mengawal kulit berminyak).

🌸Sangat menyegarkan, dan tiada rasa melekit. Sesuai untuk cuaca panas. Disebabkan oleh ekstrak Herba, ia menenangkan kulit, dan meningkatkan pelembap meresap jauh ke dalam kulit.

🌸Mengekalkan kelembapan untuk membentuk kulit yang tegang.
 

TEKSTUR HANSAEGEE WHITENING CREAM

Bagi tekstur moisturizer ini ia jauh berbeza daripada pelembap yang lain suzie guna, kerana secara fizikal seperti jenis gel licin yang sedikit telus, tetapi sebaik sahaja korang memakai nya di kulit muka korang, urut dan kemudian usapkan nya perlahan-lahan dengan tangan, titisan air yang dia orang panggil water dropp akan muncul dengan serta-merta, dan biarkan ia menyerap ke dalam kulit, yang bermaksud ia akan berubah dari gel ke air semasa anda menggosoknya pada kulit korang. Itulah sebabnya suzie mencadangkan korang gunakan moisturizer ini.


Selepas korang apply kat muka kulit korang auto menjadi lembap sangat.. Kalau korang nak tahu tekstur krim aqua nie jenis gel. Bila korang sapu krim ini dia jenis cepat meresap & tidak berasa lekit bila pakai.. Lembut & mulus jer rasa kulit muka tu nanti tau.. Memang sesuai untuk kulit berminyak sebab lepas sapu kulit muka tak nampak berkilat pun..😍🤗


BAHAN TERBAIK DALAM MOISTURIZER WATER BASED AQUA WHITENING CREAM

Untuk bahan-bahan ini aku memang akan tengok sebelum guna apakah bahan-bahan yang utama yang digunakan untuk menghasilkan pelembap muka ini.
Moisturizer water based ini mengandungi ekstrak tumbuhan Camellia Japonica Seed Oil, dan juga niacinamide. 

Ini bagus untuk sifat penyembuhan juga. Kalau korang nak tahu aku sangat pentingkan bahan-bahan didalam produk yang digunakan untuk kulit muka aku. Sebab itu aku tidak kisah dengan pemutihan atau pencerahan, tetapi aku paling mengambil berat tentang kulit yang sihat. Itulah sebabnya aku sangat pemilih tentang bahan-bahan. 

Moisturizer aqua whitening ini juga sesuai untuk lelaki juga tau.. Untuk lelaki yang membuat kerja di luar kawasan pasti kulit akan sedikit gelap,berminyak & nampak kusam.. Krim ini akan membantu membuatkan tone kulit menjadi lebih cerah dan sekata, ia membantu cara untuk megatasi kulit kusam, pasti lelaki diluar sana menyukainya..🤗😊

Korang tahu tak dalam moisturizer aqua whitening krim ini ada 2 kandungan bahan yang bagus untuk kulit korang.. Ia mengandungi kandungan seperti..

Camellia Japonica Seed Oil

  • Camellia Japonica seed oil ini anti non comedogenic dan tidak menyumbatkan liang pori yang memang bagus untuk mencegah timbulnya jerawat.
  • Ia juga boleh membantu untuk korang yang mempunyai kulit yang kering & kulit terdedah dengan sun burn & mengelupas.
  • Ia membantu menyimpan lembapan jauh kedalam lapisan kulit & menyebabkan kulit terasa lembap lebih lama.

Niacinamide

  • Ia memberikan tona kulit lebih cerah, membantu kawalan minyak, kulit menjadi lebih bersih & tegang. Kulit nampak cerah & lembap. Liang pori yang besar akan diminimumkan menjadi kecil sekali membuatkan kulit dapat mengawal dari ia kelihatan berminyak dengan lebih baik. 
  • Kulit yang kusam akan menjadi lebih berseri dan nampak segar bila dipakai dengan lebih konsisten. 
Selain itu ia juga bersifat
  • non comedogenic dan tidak menyumbatkan liang pori yang memang bagus untuk mencegah jerawat.
  • Ia juga boleh membantu untuk korang yang mempunyai kulit yang kering & kulit terdedah dengan sun burn & mengelupas.
  • Ia membantu menyimpan lembapan jauh kedalam lapisan kulit & menyebabkan kulit terasa lembap lebih lama.

Pelembap muka ini bagus untuk sifat penyembuhan juga. Kalau korang nak tahu aku sangat pentingkan bahan-bahan di dalam produk yang digunakan untuk kulit muka aku. Sebab itu aku tidak kisah dengan pemutihan atau pencerahan, tetapi aku paling mengambil berat tentang kulit yang sihat. Itulah sebabnya aku sangat pemilih tentang bahan-bahan. 

Moisturizer water based Aqua Whitening Cream ini sesuai untuk lelaki juga tau.. Untuk lelaki yang membuat kerja di luar kawasan pasti kulit akan sedikit gelap, berminyak & nampak kusam.. Moisturizer ini akan membantu membuatkan tone kulit menjadi lebih cerah dan sekata, ia membantu cara untuk megatasi kulit kusam, pasti lelaki diluar sana menyukainya..🤗😊

HASIL SETELAH 2 MINGGU MENGGUNAKAN MOISTURIZER WATER BASED AQUA WHITENING CREAM

Aku terkejut bila tengok hasil nya kulit aku menjadi semakin lembut & tidak kering.. Walaupun aku seharian dipejabat duduk dekat bawah air cond kulit aku masih tidak berasa kering atau tegang.


Sebelum ini aku memang mengalami kulit kering & tegang.. Lagi-lagi dekat part tepi mata & tepi bibir kering jer..Aku de jugak tepek moisturizer brand lain tapi bila pakai mula-mula jer lembap tak smpi 2 jam aku dh kena tepek moisturizer tu banyak kali..

Sepanjang penggunaa aku tak ada hadapi sebarang iritasi & alahan..Area T zone aku pun ok & tidak berminyak sepanjang hari aku gunakan krim ini mahu pun di luar rumah atau didalam rumah.. Kulit aku masih tetap maintan & rasa licin jer kulit aku bila di sentuh..Kira skincare ini memamg betul-betul serasi dengan kulit aku..Aku suka..aku suka..HeHe

Patut la aku lihat kulit orang korea tak nampak bermasalah walaupun dalam iklim sejuk yang melampau ia masih maintain & tidak nampak kusam & tak bermaya..So no wonder la orang korea cantik-cantik sebab pandai jaga skincare..

Satu benda yang membuatkn aku suka dengan Hansaegee Whitening Cream nie ialah bila aku pakai moisturizer nie & aku tepek la suncreen lepas tu aku pakai foundation make up sikit..Make up aku jadi smooth korang..Tak tau nak cakap macam mana yg penting make up tak cakey la senang citer..😍😍



Menarikkan review yang aku share nie..Kalau korang nak try boleh klik untuk melawat halaman produk ini untuk butiran lanjut.

🍁Brand: Hansaegee Nature
🍁Website: www.hansaegee.com
🍁IG page: Hansaegeenature
🍁FB page: HansaegeeNature
🍁Youtube page: HansaegeeNatureMalaysia



Post a Comment

0 Comments