Tahukah anda rahsia warna main peranan dalam kesihatan!!


RAHSIA WARNA & KESIHATAN DIRI KITA
=============================
.
๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•Pink 
Mulai hari ni sesiapa yg rasa dirinya stress cuba pakai baju warna pink/ merah jambu.Terapi warna sangat membantu tanpa kita sedar. Pink adalah warna penawar, warna pahit(alkali),warna kasih sayang.


Pesakit kanser selalunya memang digalakkan memakai pakaian warna pink atau purple. Jika rasa diri kurang disayangi oleh orang sekeliling, suami asyik marah-marah je, jarang dipuji,meniaga kurang laris, bertukarlah kepada warna pink. Orang nak marah pun tak jadi,orang rasa jatuh sayang dan kesian pada kita pulak nanti ๐Ÿ˜Š
.
❤️MERAH
Kegemaran pada sesutu warna juga boleh menunjukkan kelemahan diri seseorang. Contohnya jika suka pada warna merah, asyik-asyik beli, pakai baju warna merah,tudung merah, lipstik merah-merah, ini menandakan ada masalah pada edaran darah, sering rasa kebas-kebas kaki tangan, sesemut, simpul biawak ,atau haid tak teratur. Yang dah tau ni, jangan marah tau.. ilmu juga ni.. ๐Ÿ˜†
.
๐Ÿ’›KUNING
Selalunya pengemar warna kuning menunjukkan dia mempunyai kolestrol atau kencing manis(pykit yg ada kaitan).sewaktu ceramah jika ada yg berbaju kuning sedondon tekaan sy selalunya tepat.. pernah dulu sy berkunjung di rumah seorang kenalan.. Rumahnya di cat kuning.. Bunga2 hiasannya bertemakan kuning termasuk langsir rumah.Teka dan selidik mmng betul pskt kencing manis yg kronik(guba insulin 4x /sehari, serta ada kolestrol yg tinggi.. ๐Ÿค”๐Ÿค”
.
๐Ÿ’šHIJAU
Selepas gemar pada warna kuning dalam usia 30an-50an selalunya pesakit dah mula gemarkan baju berwarna hijau.. Pilihannya banyak warna hijau.. Ini menunjukkn sudah ada masalah pada jantung pula..Ada sumbatan atau lemah jantung..๐Ÿ˜ณ (opss..cepat-cepat gi check up ye..)
.
๐ŸŠOREN
Perempuan yg gemarkan warna oren atau jingga pulak menunjukkan adanya masalah hormon di sistem peranakan..haid tak teratur, senggugut,putus haid awal, fibroid, cyst,mandul atau ada masalah keputihan..๐Ÿ˜ฌ๐Ÿ˜ฌ
.
๐Ÿ‘‰๐ŸปTp bukan bermakna kita x pilih warna tersebut kita takda penyakit yang di sebut di atas..Cuma,Pemilihan warna yang disebut ni tanpa disedari akan dipilih oleh si pemakai๐Ÿ˜Š๐Ÿ‘Œ
.
❗️❗️❗️HITAM๐Ÿ˜ฑ
Apa pun warna yang disebut tadi, warna hitam paling teruk.. Pemakai/pengemar hitam menunjukkan badannya bertoksin/beracun..sebab tu gemar pakai pakaian hitam waktu panas dan jika tak pandai detox, akan mudah kena penyakit seperti kencing manis, kolestrol,darah tinggi, kanser, penyakit saraf dan hormon,sakit lutut dan banyak lagi.
.
๐ŸŒฅPUTIH
Kalau badan tak sihat/berpenyakit, petlu banyakkan pakai baju warna putih. Warna putih memberi/memulih  tenaga.  Kalau boleh cadar pun pakai warna putih macam kat hospital. Tidur malam tutup lampu, biar gelap.
.
๐Ÿ’งBIRU
Biasanya, pemakai baju biru akan lebih tenang bila berucap/berbicara. Lebih yakin!
.
๐Ÿ‘‰๐ŸปDah dapat ilmu kan? Apa lagi, Jom kita amalkan ya..๐Ÿ˜…

Post a Comment

0 Comments