Ticker

6/recent/ticker-posts

Bibik's Kitchen_Menu Lunch Ala peranakan

Bibik's Kitchen _ Menu Lunch Ala peranakan



Pada minggu lalu aku dan geng JDT Blogger berkesempatan makan lunch di Bibik's Kitchen. Restoran ini terletak di dalam sebuah hotel iaitu JO Hotel. Nak tau cerita lanjut pasal hotel boleh lihat di link JO Hotel

Masa aku sampai disana aku ingat restoran ini menghidangkan makanan Indonesia sebab nama restoran pun panggil bibiks - bibiks rupa tekaan aku silap.Ia merupakan sebuah restoran ala baba & nyonya. Klo nak senang panggil ala peranakan la kalau org sebut.



Dekorasi didalam ini ia berkonsepkan Baba & Nyonya. Disini juga ada terdapat meja untuk tetamu yang membawa family ramai. Tetapi meja ini ada nama tau. Dia orang panggil meja Tok Panjang.



Welcome drink & Pai Tee

Sampai je di meja kita orang semua dihidangkan dengan minuman herba serai. Rasanya sangat sedap tak pernah aku minum air serai. Nie la first time aku minum. Selepas itu kami dihidangkan set Pai Tee. Ia sejenis kuih popiah tapi dia mempunyai shell. Supaya dalam nya boleh diisi inti mengikut banyak mana kita nak.





Cendol Baba & Nyonya


Tengok je cendol dah menarik apatah lagi rasa nya kan..kan..aku makan sampai tak cukup 1 mangkuk tau..HaHa🤣🤣 cendol itu dibuat srndiri oleh chef..Santan yang digunakan memang berasa. Senang cakap tak rugi la kalau korang oder..🤭🤭

Nyonya Set Lunch



Korang aku nak bagitau nie. Kat sini ada Nyonya set lunch tau. Kat dalam menu ini korang boleh dapat 6 hidangn termasuk buah pencuci mulut.






Ada juga lauk ala carte yang korang boleh oder untuk tambahan. Menu ala carte ini semua sedap-sedap..Harga pun berpatutan tau..Jom aku kongsi gmbar biar kasi korang terliur pula..😅😅







Cenderamata

Kalo korang nak tau kat sini pun ada jual cenderamata tau..Semua cenderamata yang disediakan merupakan barangan ala baba & nyonya style.








Untuk keterangan lanjut mengenai Restoran BIBIK'S Kitchen nie korang boleh follow di bawah.

BIBIK'S KITCHEN 
at 
JO Hotel Johor Bahru

No. 15, Jalan Geraja, 80100, Johor Bahru, Johor, Malaysia

Operation Hours:

Breakfast : 7.00a.m – 10.30a.m

Monday – Thursday : 7.00a.m – 9.00p.m (last order @ 8.30pm)

Friday – Sunday : 7.00a.m – 6.00p.m (last order @ 5.30pm)

Call : +607 288 8688
Website : BIBIK'S KITCHEN
Facebook : BIBIK'S KITCHEN
Instagram : BIBIK'S KITCHEN



Post a Comment

2 Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.