Ticker

6/recent/ticker-posts

NIKMATI HANDCRAFT MOONCAKES SEDAP 2022 DI HOTEL RENAISSANCE JB

NIKMATI HANDCRAFT MOONCAKES SEDAP 2022 DI HOTEL RENAISSANCE JB || Musim mooncake sudah tiba..Bulan August merupakan bulan meraikan festival moon cakes..Kali ini aku nak ajak korang nikmati kuih bulan handmade dari chef yang bepengalaman di Wan Li Restaurant Renaissance Hotel JB. 



Rasa kuih bulan kat sini memang betul-betul kena dengan tekak aku.. Keaslian rasanya & pembuatannya memang terjaga.. Ia tidak mengandungi bahan pengawet atau perasa tambahan.. Yang dah cuba pasti akan repeat lagi..😍




Di Wan Li Restaurant ada menyediakan 2 jenis kuih bulan iaitu kuih bulan yang dibakar..Kuih bulan jenis ini dinamakan mooncakes tradisional baked ia mempunyai pelbagai jenis filling iaitu..

🅣🅡🅐🅓🅘🅣🅘🅞🅝🅐🅛 🅑🅐🅚🅔🅓 🅜🅞🅞🅝🅒🅐🅚🅔🅢
🥮 Pure Lotus Paste
🥮Lotus Paste with Single Yolk
🥮Lotus Paste with Double Yolk
🥮Red Bean Paste
🥮Jade Custard
🥮Green Tea Paste with Single York
🥮Assorted fruits & Nuts



Manakala kuih bulan yang disejukkan didalam chiller ini dipanggil snow skin mooncakes.. Ia mempunyai texture seperti mochi kalau korang pernah makan la..Di dalam nya mempunyai pelbagai jenis filling yang diletakkan didalam truffle.. Aku paling suka mooncakes snow skin ini..Rasanya memang sedap & sejuk jer bila dimakan..😋😊 Kat bawah ni ialah jenis² filling yang korang boleh pilih..

🆂🅽🅾🆆 🆂🅺🅸🅽 🅼🅾🅾🅽🅲🅰🅺🅴🆂
🥮Durian Truffle
🥮Golden Peach Truffle
🥮Orange Truffle
🥮Strawberry Truffle
🥮Chocolate Crunchy Pearl
🥮Matcha Truffle
🥮Taro Paste Truffle



Semasa launching mooncakes ari tu ada seorang pelakon lelaki yang tengah top cerita Dendam Seorang Isteri, siapa lagi kalau bukan Aidit Noh.. Kali nie Aidit membuat demo bersama-sama dengan chef cara-cara membuat mooncake dengan menggunakan tangan. Nampak macam mudah jer nak buat mooncake nie kan.. Bila aku tengok dengan mata aku sendiri sebenarnya membuat mooncake dengan kaedah buatan tangan memang memerlukan ketelitian.. Bahagian yang aku lihat susah tu ialah masa nak masukkan kuning telur masin yang telah direbus. Kuning telur tu perlu ditolak masuk smpai ia terletak di tengah-tengah bulatan mooncake itu baru la ia dimasukkan ke dalam acuan mooncake untuk dibentukkan mengikut bentuk acuan itu.. 


setelah selesai demo aku dan kawan-kawan dihidangkan juga menu untuk table chef sempena mooncake handcraft ini di Wan Li Restaurant. Alhmadulillah rezeki dapat makan kat sini. Lepas makan aku dihidangkan pula dengan semua jenis perisa mooncake di sini.

Aku dah rasa semua jenis mooncake yang menjadi favret aku buat masa ini ialah Snow Skin Mooncake Durian Truffle.. Nikmat rasa nya filling durian itu betul² rasa durian bukan letak perasa tambahan tau.. Korang juga boleh dapatkan diskaun dengan setiap pembelian Mooncake dalam satu resit tau..

🔖 10% discount for early bird promotion from now untill 11 August 2022
🔖 15% discount for purchase above 25 boxes
🔖 25% discount for purchase above 100 boxes 
🔖 15% discount for Club Renaissance Johor Bahru member

📲 For any pre-order or more information, please WhatsApp our team at below link from 11am to 8pm 
https://wa.me/60127719056 


🌐 www.wanlichineserestaurant.com

#renaissancejb #renhotels #discoverthisway #fromthetable #jdtblogger #johorblogger

Post a Comment

1 Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.